Friday, February 29, 2008

munajatku



Bismillahirrahmanirrahim..

Wahai Allah Al-Ghaffar, Yang Maha Pengampun,
ampunilah segala dosa-dosaku,
samada yg sengaja atau yg tidak sengaja kulakukan

Wahai Allah Al-fattah, Yang Maha Pembuka,
bukakanlah pintu hatiku untuk menerima hidayahMu,
ilmuMu, cahayaMu dan petunjuk Mu

Wahai Allah, Al-Basiith, Yang Maha Melapangkan,
lapangkanlah hatiku, lepaskanlah ia dari segala belenggu..

belenggu kesedihan
belenggu dosa
belenggu dunia
belenggu kekecewaan
belenggu kelemahan
belenggu kekalahan

Wahai Allah Al-Badi', Yang Maha Pencipta keindahan,
ciptakanlah keindahan di dlm hidupku,
agar bisa kumerasakan indahnya segala ciptaanmu,
indahnya segala ketentuanMu,
indahnya segala qadha' & qadarMu,
indahnya sususan hidupku yg telah Kau aturkan buatku selama ini

Wahai Allah Asy-Syakuur, Yang Maha Mensyukuri,
bantuku untuk sentiasa mensyukuri nikmat hidup ini,
bantuku utk sentiasa mensyukuri nikmat iman & Islam ini,
bantuku utk sentiasa mensyukuri nikmat keluarga bahagia ini,
bantuku utk sentiasa mensyukuri ketenteraman hidup yg telah kukecapi selama ini,
agar bisa ku digolongkan di kalangan hambaMu yg bersyukur

Wahai Allah Ar-Rahman, Yang Maha Pengasih,
kasihi aku..,
golongkan aku di kalangan hamba-hambaMu yang Engkau cintai,
yang menyintaiMu dgn sepenuh hati

Wahai Allah Al-Quddus, Yang Maha Suci,
sucikan hatiku dari segala penyakit2 hati,
sifat2 mazmumah,
agar hidayahMu mudah menyinari hati ini

Wahai Allah As-Salam, Yang Maha sejahtera,
selamatkan aku dari azab siksa api neraka ,
selamatkan aku dari bala bencana dunia,
selamatkanlah aku dari terjebak dgn sifat2 munafiq..

Wahai Allah Al-Hayyu, Yang maha Hidup,
hidupkanlah aku dlm iman,
dan matikanlah aku dalam iman,
hidupkan lah aku dgn menghayati erti kehidupan yg sebenar-benar2nya,..

Wahai Allah yang Baik..terimalah doa2 ku ini, dan permudahkanlah segala urusanku..

Wahai Allah Al-'Alim Yang Maha Mengetahui,
hanya Engkaulah Yang mengetahui segala kekusutanku,
permasalahanku, kekecewaanku, kegelisahanku, kesedihanku, kegembiraanku,harapanku..

maka sembuhkanlah ia, leraikanlah ia, tenangkanlah ia, huraikanlah segala kekusutannya..

Wahai Allah..seboleh mungkin, inginku teruskan munajat ini buat selama-lamanya hingga ke akhir hayatku..bagi membasuh segala dosa2..& menyembuh segala luka..

Hanya Engkau..ya Allah..yang aku ada utk mencurahkan segalanya..
Hanya Engkau..tiada yang lain..

Dari itu, bantulah aku, tolonglah aku..
Kerana tidak ada tempat lain lagi utk aku memohon pertolongan..
kerana Engkaulah pemilik segala kekuasaan & kerajaan langit & bumi..

Dan aku..hanyalah seorang hamba kerdil yang hina, yang tidak tahu malu, yg sombong, angkuh, bongkak, dan penuh dgn penyakit2 hati, penuh dgn noda & dosa..dan tidak mempunyai apa-apa

Tanpa segan silu..ingin memohon keampunanMu, memohon pertolonganMu..

Ilahi..Anta maqsudi wa ridhaka matlubi..

Allah..
betapa telah lamanya..daku meninggalkan..munajat ini
Allah..
betapa jauhnya aku dari diriMu selama ini..
Allah....
betapa tak mampunya utk aku mengungkapkan segalanya dgn perkataan..
Allah...
betapa lamanya aku dgn jarak waktu itu..

Aku tidak lagi spt aku yg dulu..
Jauhnya aku dariMu..
Hinanya aku di mataMu..

Allah..ampunkan aku...
berikanku petunjuk..utk terus istiqamah di jalanMu..
berikanku kekuatan..utk terus tabah ..menjalani hidup berlandaskan syariatMu..

Allah..walau berjurai2 air mata ini jatuh pada tika ini..
ianya tidakkan mampu menandingi segala dosa2 dan kelalaianku selama ini..

Apakah yang mampu ku lakukan utk menebus dosa2 & kelalaian ini..?
apa yg boleh kulakukan..dgn diri yg amat kerdil ini
utk menebus kesombongan & keingkaranku selama ini..

Allah...tolonglah aku..
Sesungguhnya aku benar2 tidak mampu..
untuk melakukan semua ini..
menjunjung amanah khilafahMu dan ubudiyahMu..

Allahu rabbi.....
tolonglah aku.....
ampuni aku..
tunjukkan aku ke jlnMu..
Bantulah aku menemukan ketenanganMu yg abadi
Bantulah aku menemukan kecintaanMu yg hakiki

Amiin ya Rabbal 'alamin

1 Mac 2008 12.42 am
taman Keramat, KL

No comments: